Dyk ned i et spændende og storslået eventyr, hvor alle dine handlinger ledsages af det intense soundtracks pulserende rytmer. Lær flyvende, akrobatisk og responsiv kamp og udfordrende parkour. Skab din egen spillestil, dødsfald for dødsfald, gennem udforskning og møder med andre. Måske vil det lykkes for dig at rette op på dine ugerninger og redde det persiske rige, Evil Empire har skabt. OMSKRIV SKÆBNEN. RED PERSIEN. DØ I FORSØGET. Skab legenden om en prins, der blev skånet for døden, og hvis fatale fejltrin dømte hans folk til undergang. Gør dit bedste for at rette op på dine ugerninger: Hvert eneste fejltrin giver dig en ny mulighed for at udforske andre veje, finde hemmeligheder, møde nye figurer og bruge den viden, du har opnået under tidligere forsøg, på at ændre dit folks skæbne og vise, at du er Persiens sande prins. LÆR EN HURTIG OG AKROBATISK STIL Behændighed er dit mest effektive våben som Persiens prins. Undvig fælder, løb på vægge, sammensæt akrobatiske kombinationer, og angrib med præcision. Hver eneste bevægelse er en mulighed, og alle kampe vil belønne både dygtighed og stil. KÆMP PÅ DIN EGEN MÅDE Opdag, lås op for, og behersk over 100 unikke våben og medaljoner. Tilpas dig, opgradér, og skræddersy din figur for hvert spil, så du kan opbygge dødbringende kombinationer, der passer til din spillestil. ENDNU ET HELT UNIKT SPIL Du ville ikke opleve to spil, der er ens. Dyk ned i dette konstant foranderlige eventyr, hvor historiefortælling, metaprogression, sværhedsgradsmodifikationer, tilfældige begivenheder og processuelt genererede baner hele tiden vil få dig til at længes efter bare ét ekstra unikt spil.