Säsongspasset består av över 40 nya karaktärer och 5 spännande nya banor, som baseras på innehåll som fokuserar på Marvels Agents of S.H.I.E.L.D. och klassiska serieversioner av Black Panther, Doctor Strange, Captain Marvel och Masters of Evil. Som en extra bonus kommer innehavare av säsongspasset även att ha exklusiv tillgång till Avengers Explorer-karaktärpaketet.