Train Sim World: DB BR 182 Loco Add-On
Please note: Rapid Transit (included in Train Sim World) is required, as a separate purchase, in order to utilise the content featured in this add-on. Deutsche Bahn ordered 25 universal locomotives for mixed-traffic, cross-border use and classified them as the DB BR 182. These locomotives have spent their lives filling in for other traction wherever necessary, particularly on commuter networks which were amidst fleet upgrades. The same is true on the Mitteldeutschland S-Bahn, which was not receiving its order of DB BR 1442 units fast enough to replace aging motive power, so the DB BR 182s were drafted into service with DoppelStock vehicles for push/pull passenger operation. The DB BR 182 is one of the fastest accelerating locomotives in the world, and is famed for its melodic motors which play a “Do Re Mi” tune as it departs. This loco add-on for Train Sim World’s Rapid Transit route includes three new scenarios and additional services for Service Mode.