Volkswagen I.D.R Pikes Peak
0 till 100 på 2,2 sekunder... Det är vad 2 elmotorer på 250 KW (680 hästkrafter) kan göra i en kolfiberkaross på 1100 kilo. Prototypen Volkswagen I.D. R designades för att vinna Pikes Peak International Hill Climb (USA). Och det lyckades: I detta vidunder med all sin kraft, krossade den franska föraren Romain Dumas rekordet som tidigare hållits av Sébastien Loeb. Han blev den förste i historien som körde detta legendariska lopp på 20 km med sina 156 kurvor på mindre än 8 minutes (7.57).