Valkyria Revolution Scenario: Name of the Augmented Warrior
Berättelsen om hur en fallen prins fick nytt liv som Grand General Maxim i Ruzi Empire. Efter att eventet har visats kan Maxim användas som truppmedlem. Detta event är ett litterärt fragment som kan ses via Bernards "Notebook" efter att spelets huvudstory har slutförts.