Train Sim World: DB BR 182 Loco Add-On
Observera att Rapid Transit (inkluderad i Train Sim World) krävs och måste köpas separat för att innehållet i detta tillägg ska kunna användas. Deutsche Bahn beställde 25 universallokomotiv för blandad trafik som skulle användas över gränsen och kallade dem DB BR 182. Dessa lok har tillbringat sina liv med att hoppa in och dra där det behövs, speciellt på pendeltågsnäten där flottan höll på att moderniseras. Detsamma gällde på Mitteldeutschland S-Bahn som inte fick sin beställning med DB BR 1442 tillräckligt snabbt för att kunna ersätta sina åldrande lokomotiv. DB BR 182:na värvades därför till tjänst med DoppelStock-fordon för både fram- och bakdrift för passagerartransport. DB BR 182 är ett av de snabbast accelererande lokomotiven i världen och är berömt för sina melodiska motorer som spelar en ”Do Re Mi”-melodi när det far iväg. Detta loktillägg för Train Sim Worlds Rapid Transit-rutten innehåller tre nya scenarier och ytterligare tjänster för serviceläget.