Linjen mellan Mürzzuschlag och Gloggnitz byggdes för 170 år sedan och var den första normalspåriga bergsjärnvägen i Europa. Med en sömlös blandning av natur och teknik korsar linjen passet genom många svängar, tunnlar och ikoniska broar och viadukter. Semmering är däremot bara en del av den lika historiska Südbahn. Efter att ha svängt genom topparna till Gloggnitz, rätar linjen, som själv går tillbaka till 1842, ut sig och skyndar sig till Wiener Neustadt, den mest trafikerade stationen i Nedre Österrike. I Train Sim World 4 kan du tävla längs den 27 km långa Südbahn-sträckan ut från Wiener Neustadt, innan du byter hastighet mot vackra vyer över det 41 km långa Semmering-passet. Med ÖBB 1116 och ÖBB 4024 i spetsen för regional- och godstrafiken kan du korsa de två våningar höga viadukterna och den steniga, skogsbeklädda topografin i denna dubbelspåriga triumf.