Ta del av enkelspårstrafik i Tyskland med Maintalbahn, som kännetecknas av långsammare körning och förbigångsslingor för mötande trafik. Mellan passagerartrafiken i Aschaffenburg och Miltenberg går godstransporter från lokala industrier och hamnen vid floden Main. Många linjer drivs fortfarande med dieselmotorer, och sedan sekelskiftet har DB BR 642 varit en vanlig syn; en 2-vagnars DMU konstruerad för att användas på landsbygdslinjer, med innovativ låggolvsdesign och delade boggieegenskaper, vilket gör den tillgänglig och bekväm. Vid sidan av motorvagnen rullar växelloket BR 363 med vagnar på släp för att leverera alla typer av gods. Håll dig till tidtabellen och se till att den enkelspåriga linjen går smidigt, ta på dig uppgiften att tanka de lokala dieselloken och kör effektivt så att du inte själv får slut på bränsle! Utforska rälsen från både gamla och nya spår med Maintalbahn för Train Sim World 4.