Det som idag drivs som Fife Circle Line byggdes av flera företag och många grenlinjer började dyka upp redan på 1840-talet. Det finns dock ett viktigt hinder som gjorde att linjerna inte kunde förenas till en början: Firth of Forth, en enorm flodmynning norr om Edinburgh. Den mäktiga Forth Bridge, som sträcker sig över 8000 fot, bar järnvägen högt över vattnet och öppnade en viktig förbindelse mellan norr och söder. Detta ledde till att linjerna via kusten kopplades samman, liksom "loop line" som delar sig vid Inverkeithing och Kirkcaldy. I Train Sim World 4 kan du kliva ombord på ScotRail BR Class 170, en populär dieselmotorvagn i hela Storbritannien och trafikera regionerna Lothian och Fife på en av Skottlands sista dieseldrivna pendeltågslinjer. Med fri rörlighet kan du utforska rutten som du vill; Flying Scotsman skulle känna sig som hemma när den korsar den världsberömda Forth Bridge!