Observera: För en fullständig upplevelse rekommenderar vi att du äger Train Sim World 4 Compatible: ScotRail Express som är tillgänglig som ett separat köp. Pendeltrafiken mellan Skottlands 2 största städer är livlig och frekvent. Lika viktigt som tågtrafiken är underhållet av linjen, spåren måste hållas i gott skick och reservalternativ behövs om något oförutsett skulle inträffa. Ta dig an uppgiften att flytta tunga ballasttåg längs Edinburgh - Glasgow-linjen som förberedelse för dagliga ingenjörsarbeten och möta typiskt skotskt väder när du drar Class 385:or på leverans- och räddningskörningar. I uppdraget ingår Class 66, som kommer i 2 helt nya färgsättningar: Direct Rail Services blue, och Ocean Network Express magenta! Möt nya utmaningar och nya typer av tjänster på Skottlands främsta huvudlinje mellan städer med Rivet Games’ Engineering Express Pack!