Upplev de böljande kullarna och den pittoreska landsbygden i ”Great Western” ombord på ett klassiskt brittiskt diesellokomotiv, med Rivet Games West Cornwall Local: Penzance – St Austell & St Ives rutten. Cornish Main Line öppnade 1867 och väver en väg genom landskapet som förbinder Cornwall med resten av landet. Brunel byggde ursprungligen linjen till sin unika 7 fot ”breda spårvidd” men 1892 omvandlades rutten till standardspårvidd. För de områden som inte nås av huvudlinjen sprider förgreningar ut sig för att betjäna lokala samhällen som till exempel St Ives Bay Line. Det är ditt jobb att ta ansvar för de olika tjänsterna på denna natursköna rutt. Transportera passagerare genom den corniska landsbygden i lokal trafik och pendeltrafik, till och från längs St Ives-förgreningen med Regional Railways BR Class 150/2. Alternativt anta utmaningen med godstrafiken över kullarna med BR Class 37/5.