Den amerikanska moderna godsjärnvägens absoluta storhet! Livlig och konstant action, tuffa sluttningar, kraftfulla diesellok, majestätiskt västernlandskap och enastående historia – allt samlat i Union Pacifics legendariska Sherman Hill för Train Sim World 2! Sherman Hill sträcker sig 58 mil mellan de klassiska järnvägsstäderna Cheyenne och Laramie i Wyoming, och korsar Nordamerikanska vattendelaren på en höjd av 8 015 fot. Under decennier har Sherman Hill, med sin tuffa 1,5 procents lutning i västgående riktning över Laramie Mountains, varit hem för Union Pacifics största och bästa lokomotiv med hästkraftspackade dieselmotorer för transport av dubbla lager, bilar, gods, kol och annat. Klättra ombord på Union Pacifics moderna och potenta Electro-Motive SD70ACe på 4 300 hästkrafter och veteranen EMD SD40-2 med sina 3 000 hästkrafter och dra frakt mellan Cheyennes och Laramies vidsträckta bangårdar.