Upplev en av Storbritanniens trafiktätaste huvudlinjer. Från huvudstaden till Englands äldsta kustdestination, via den internationella knutpunkten Gatwick Airport. Vare sig det är pendeltåg från Southern eller Gatwick Express, väntar en storm av passagerare i Train Sim World 2: Rush Hour - Londonpendeln. Brighton Main Line härstammar ända från 1840-talet och är en av de största huvudrutterna i södra England. Med start från London Victoria går rutten via Clapham Junction, East Croydon och Gatwick Airport och är kärnan i Southerns pendelnätverk med dussintals avgångar varje timme. Kör pendlare från södra Londons utkanter och East Sussex till stadens hjärta. Upplev den konstanta hetsen med besökare som ska till kusten och internationella resenärer, allt med det moderna Southern BR Class 377/4 och Gatwick Express BR Class 387/2.