Observera: Train Sim World 2: Isle of Wight krävs INTE för att spela den här expansionen. Island Line 2022: BR Class 484 EMU kommer med sin egen, moderniserade version av rutten. Isle of Wight är unikt för att ha Londons i övrigt utgångna tunnelbaneflotta i drift. Den senaste var tills nyligen Class 483, bestående av gamla 1938 Stock. 483:orna var över 80 år gamla och därför i stort behov av en ersättare. Därför gjordes en beställning på fem Class 484:or. Eftersom tågen endast var anpassade för trafik strax under ytan var man tvungen att bygga om linjen för den nya högre flottan. Class 484 togs i tjänst november 2021. Dessa tvåvagns-EMU:er har kvar sin tunnelbanesjäl, men har även utrustats med moderna vagnar, renoverad interiör, digitala destinationsdisplayer och ny belysning. I Train Sim World 2 sköter du spakarna för denna moderna klassiker på ett uppgraderat Isle of Wight. Res till Ryde och åk skytteltrafik till Shanklin med Class 484!