Inom den amerikansk järnvägen är det få platser som framkallar mer historia och dramatik än Horseshoe Curve. I dag är det järnvägsjätten Norfolk Southern som ger oss Horseshoe Curve i Train Sim World 2! Som en del av Norfolk Southerns Pittsburgh Line är den berömda Horseshoe Curve idag lika viktig, fängslande och trafiktät som tidigare. Rutten skapades av Skyhook Games och sträcker sig från den livliga butiksstaden Altoona, Pennsylvania, över de oländiga Alleghenies till Johnstown, PA, sträcker sig 40 miles. Inkluderat i rutten är även 18 miles av den historiska och kolrika South Fork Secondary som sträcker sig från huvudlinjen vid South Fork till Windber, PA. För att ta sig an Alleghenies och transportera olika typer av trafik, inklusive intermodalitet, kol, manifest, bilar, olja med mera, är det du som hamnar i förarsätet på Norfolk Southerns moderna General Electric ES44AC diesel. Du kommer också att arbeta ombord på NS:s respektabla EMD GP38-2.