Ta och styr både moderna och klassiska maskiner medan du transporterar pendlare in och ut från ikoniska Grand Central Terminal – ta dem med dig på en snabb resa genom trånga Park Avenue, över Harlem River och ut till New Yorks förorter med Train Sim World 2: Harlem Line. Harlem Line erbjuder oavbruten action genom hjärtat av ”The Big Apple”. Rutten går från Grand Central Terminal, över Park Avenue innan den slutligen anländer till Harlem 125th Street. Därifrån fortsätter linjen och sträcker sig genom Woodlawn, längs Bronx River fram till North White Plains. Stig ombord på två olika Metro-North-maskiner – de elektriska motorvagnstågen M3A och M7A – och sätt igång med att hantera tågtrafiken som utgår från ikoniska Grand Central Terminal. Ta hand om flera olika typer av tjänster, från lokala tåg och snabbtåg till tomma ”deadhead”-tåg och styr tåg på matchdagar till Yankees-East 153rd Street.