Observera: Train Sim World 2: Rhein-Ruhr Osten krävs, som ett separat köp, för att använda innehållet i detta tillägg. Rätta till skyddshjälmen och börja ditt arbete på Hagens och Wuppertals bangårdar med TSG:s DB G6 Diesel Shunter för Train Sim World 2! G6 började produceras 2008 och är ett dieselhydrauliskt växellok som är mycket litet till storleken. Detta gör det lämpligt för mindre godsbanor med skoningslösa svängradier medan det fortfarande kan prestera 900 hästkrafter och komma upp i 80 km/h. Det tillverkades cirka 130 lokomotiv. De ägs till stor del av privata företag och leasas till operatörer när de är i behov av extra drivkraft. I Train Sim World 2 används TSG G6 Shunter som ett DB-lok som hyrs direkt från tillverkaren för att utföra komplexa växelloksuppgifter på den trafiktäta Rhein-Ruhr Osten-rutten.