Upplev nagelbitande lutningar, fantastiskt schweiziskt landskap och klassisk motivkraft med Rivet Games Train Sim World 2: Arosalinie! Från Chur, den äldsta staden i Schweiz, till sommar- och vinterorterna i Arosa; Arosalinie har anor som sträcker sig tillbaka till 1914 och representerar det bästa inom järnvägsteknik. Med hjälp av många hårnålskurvor och bergstunnlar slingrar sig denna elektrifierade järnvägslinje med mätare sig genom den pittoreska Schanfigg-dalen och erbjuder viktiga förbindelser för lokalbefolkningen, används för att transportera resurser och är populär bland turisterna. Ta kontroll över det klassiska elektriska loket RhB Ge 4/4 II, hantera hastigheten och håll tidtabellen när du klättrar eller sjunker över en höjdkilometer, kör långsamt genom gatorna i Chur och häpnas över den storslagna Langwieser Viaduct.