Under revolutioner, krig och svåra tider har generationer av cowboys livnärt sig i dessa ödemarker. Från de övergivna gruvorna och dammiga vägarna till de kringliggande bergen som överblickar hjärtat av öknen, lever Vilda västern kvar i Rancho del Arroyo. Ge dig ut i den brännande solen, upplev en plats som sjuder av liv och upptäck resterna av en sedan länge bortglömd svunnen tid. GODA JAKTMÖJLIGHETER Se vitsvanshjortar, åsnehjortar och tjockhornsfår ta sig fram över slätterna i jakt på skugga. Bege dig till floden för att få chansen att se en Rio Grande-kalkon, och se till att hålla fingret på avtryckaren medan du närmar dig fasaner, pekarisvin och prärievärgar. När natten faller kan du huka dig i ökenbuskagen och se när den skygga mexikanska rödlon jagar antilopharar. COUSO MODEL 1897 Det 16-kalibriga Couso Model 1897-pumphagelgeväret lanserades i slutet av 1800-talet och är ett omtyckt vapen bland jägare, poliser och soldater. Det har plats för fem patroner i det rörformade magasinet och kan avlossa flera skott i snabb följd, vilket gör det till ett mångsidigt vapen i händerna på en skicklig jägare. STÄLL GAMLA OFÖRRÄTTER TILL RÄTTA När skogsvaktaren Salvador Soto Muñoz återvänder till sitt barndomshem för att ta över familjens ranch fattar han ett beslut som förändrar släktens arv för alltid. Han säljer boskapen och förvandlar marken till ett biosfärreservat. När den stora återinvigningen av ranchen nu bara är några veckor bort behöver Salvador din hjälp för att se till att jaktmarkerna är i gott skick. Under tiden upptäcker du sedan länge förlorade hemligheter och löser det hundraåriga mysterium som splittrat den mäktiga familjen. DELA UPPLEVELSEN Du kan jaga i reservatet även om du inte äger DLC:t genom att gå med någon som äger det i flerspelarläget. Detta ger dig åtkomst till allt förutom storyuppdragen.