När familj är allt du har kvar...hur långt är du redo att gå för att skydda den? Fyra år efter att samhället slets i stycken av odöda händer, dyker små grupper av civilisationen upp från kaoset. Men till vilken kostnad? Kan man lita på de levande i det nya gränslandet? Som Javier, en ung man som bestämt sig för att hitta familjen som togs från honom, träffar du en ung flicka som har upplevt en egen ofattbar förlust. Hennes namn är Clementine, och era öden binds samman i en historia där varje val du gör kan bli ditt sista.