The Chant - The Gloom Below
I The Gloom Below DLC får du uppleva en ny mardröm i efterdyningarna av The Chant. Efter att Jess och Kim lyckas fly från fruktansvärda Glory Island kastas de in i en förvriden förening mellan The Gloom och den fysiska världen. Du måste samarbeta med familjen Anton, som har en förbannelse över sig, för att rädda dem. Följ i fängslade sektmedlemmars fotspår och använd dig av deras kunskap kring prismatisk vetenskap för att uppgradera förmågor och tillverka nya vapen. Hela ditt psyke är ansatt, och för att samla på dig ingredienserna som behövs för att förgöra The Glooms själva hjärta måste du kämpa dig fram genom en värld full av livsfaror. Den här expansionen har ett nytt utmanande upplägg där du uppmuntras att spela om och experimentera runt. UTFORSKA EN VÄRLD FULL AV KOSMISK SKRÄCK: Ta dig runt i The Glooms djupaste dimension, där fruktan och surrealistiska fenomen möts i en hårresande skräckvärld. Varje försök du gör bjuder på både möjligheter och faror på väg mot dimensionens kosmiska hemligheter. Leta efter ledtrådar och ladda prismkristallerna på Monroes mask för att sedan återvända till Nexus starkare än någonsin inför nästa utmaning. ANPASSA DIG FÖR ATT ÖVERLEVA: The Gloom tär mer och mer på Jess psyke – både det och hennes kropp är under ständigt hot. Nya varelser lurar i skuggorna, och brutala odjur gör allt för att få tag i dig. För att överleva måste du kämpa hårt, tänka strategiskt smart, organisera ditt förråd och anamma nya taktiker. Du kan till exempel få teleporterande så kallade Hyperleeches att dyka upp med hjälp av plasma när du laddar upp ditt svärd mot luriga Skulks. BEMÄSTRA PRISMATISK VETENSKAP: Döden kommer med belöningar, vilket du märker när du återvänder till Nexus för att uppgradera förmågor och skaffa nya vapen. Töm Monroe och hans medhjälpare på energi för att låsa upp 18 nya förmågemodifierare och stapla och kombinera bra effekter för att skada, undvika och lamslå fiender. Vissa varelser har svagheter du måste utnyttja på olika uppfinningsrika – men farliga – sätt.