The Aquatic Adventure of the Last Human
Utforska ruinerna mänskligheten lämnade efter sig i detta förtrollande undervattensactionäventyr. Upptäck ett sprudlande djurliv, möt enorma bestar och låt din nyfikenhet leda genom en oundviklig resa mot total utrotning. Vattennivån steg oväntat mycket på grund av klimatförändringar. Jordens yta frös helt och människorna tvingades leva under vatten, där de fortfarande kunde utvinna energi och odla mat. När resurserna år 2971 började ta slut skickades rymdskepp byggda under havsytan mot ett närliggande maskhål för att leta efter beboeliga planeter. Det gick inte som planerat. Nu har skeppet Argo9 återvänt, flera tusen år senare… Melankolisk atmosfär: Upptäck havets skönhet samt mänsklighetens påverkan på naturen Utforskande berättarteknik: Handlingen berättas med stilistiska drag och bakgrunder, samt några textbaserade ledtrådar Unika konfliktmöten: Konfrontera – och lär dig övervinna – farliga havsvarelser Polariserat gameplay: Det är ganska lugnt, tills du måste kämpa för ditt liv!