Project CARS - Old Vs New Car Pack
Med tre retrobilar och deras moderna motsvarigheter visar Old Vs New Car Pack upp gammalt och nytt från tre stora tillverkare - Ford, BMW och Ruf. Ford Mustang introducerades 1964 och blev snabbt en av företagets mest välkända modeller. Den startade på ensam hand muskelbilsrevolutionen som formade den amerikanska bilmarknaden under mer än ett decennium. Nu, 2015, är Mustang GT det senaste tillskottet till Fords ikoniska sortiment. 1987 CTR Yellowbird är baserad på Porsche 911 3.2 och är en av Rufs mest ikoniska modeller, Den har hjälpt till att bygga upp Rufs rykte för att bygga kompromisslösa sportbilar. BMWs standardvagn 2002 Turbo skrevs in i historieböckerna 1973 genom att bli Europas första massproducerade standardvagn med en turboladdad motor. 2002 Turbos fyrcylindriga tvålitersmotor var på 170hk, en siffra som gjorde 2002 till en av de mest kraftfulla bilarna på vägen under sin tid.