Hunt: Showdown - They Came From Salem
Detta DLC innehåller en legendarisk jägare, två legendariska vapen och ett legendariskt verktyg: - The Witch Hunter (en jägare) - Witch Trial (ett vapen) - Sister’s Keeper (ett vapen) - Rooted Apothecary (förbandslåda) När Circe var liten berättade hennes mormor för henne om familjen Elias. Hon berättade att även om många oskyldiga dödades i Salem så fanns det häxor. De gick runt i kvinnohudar och plågade hela städer. De drog till sig yngre flickor så att de alltid skulle ha något att byta om till när deras dräkter blev gamla och satt för löst. Circes mormor berättade att familjen Elias jobb var att hitta de här häxorna och göra slut på dem. Att döda varenda en tills bara rykten och aska fanns kvar. Circe växte upp och blev en utmärkt häxjägare som slet dem ur sina offers hudar och satte eld på dem så de kunde återvända till helvetet. När alla häxor besegrats, eller åtminstone gömt sig, sökte någon upp klanen Elias för att be dem bidra till ett nytt syfte. Medan skräcken var under kontroll i New York blev krisen allt värre i Louisiana, och de behövde hjälp från en Elias. Circes pliktkänsla och familjestolthet drev henne till New Orleans för att jaga, i tron om att hon snabbt skulle återvända. Hon bad för att hennes familj skulle vara säker tills dess att hon återvände. Under tre månader tog Circe Elias med sig en Berthier, förbättrad med troféer från häxor, ut i sumpmarken och jagade en ny slags monster. Under tre månader skrev hon hem för att kolla till sin familj och berätta om allt hon sett. Hon skrev om apoteket hon besökte varje dag, där gamla damer försåg henne med salvor och bandage. Viktigast av allt skrev hon att hon snart skulle återvända hem för att ta med sig sin lillasyster Thula till New Orleans. Häxorna hade försvunnit, men det här hotet var minst lika viktigt, och sumpmarken var det perfekta stället att träna på. När Circe återvände till Salem uppenbarade sig en hemsk sanning: Häxorna hade inte försvunnit – och värre var att de hade sökt upp hennes familj för hämnd. När hon återvände möttes hon av sin familjs sargade kroppar. Thula var den enda som fortfarande levde (men knappt), skinnflådd. Thula levde bara längre nog för att lämna tillbaka den Nagant Circe gett henne för att försvara sig med, och för att varna sin äldre syster. Den sista häxan hade tagit Thulas hud och gett sig av till Louisiana för att hitta Circe. När Thula drog sitt sista andetag bestämde Circe sig: Hon skulle återvända till New Orleans för gott. Hon ska fortsätta jaga nya monster och vänta på att de gamla dyker upp i hennes systers hud. Sen ska hon visa dem så fruktansvärd smärta att hennes familj kommer att le mot henne från himlen.