Hunt: Showdown - The Son of Gunpowder
Detta DLC innehåller en legendarisk jägare, två legendariska vapen och en legendarisk förbrukningsartikel: - The Conspirator (jägare) - Crown Cinders (Martini-Henry IC1) - Royal Sabotage (Scottfield Model 3) - Forefather’s Fury (vitalitetsspruta) Rykten började florera på däcken i den brittiska Atlantflottan: en förrädare fanns bland dem. De två skepp som sjönk nära Kap Verde förliste inte av en olyckshändelse, och förövaren måste ha funnits bland överlevarna som kallades till förhör. Tre gick på plankan efter att ha funnits skyldiga till sammansvärjning, men det hindrade inte det andra skeppet från att sjunka samma kväll. Panik spred sig bland soldaterna och officerarna avrättade alla kvarvarande överlevare från de förlista skeppen. Med krisen avvärjd spred sig återigen lugnet i flottan – tills eld och olja flödade från det ledande skeppet i en explosion som utplånade armadan. En dussintal skepp förliste och den skyldige hittades i slutänden: en enda simpel officer. Med bara sitt tjänstegevär, en revolver och en förkärlek för de destruktiva krafterna hos krut hade han ödelagt flottan. Detta avskyvärda brott tvingade dem att göra honom till ett avskräckande exempel, så att inte andra rebeller skulle låta sig inspireras av honom. Under rättegången namngav han sig som Francis Fawkes, ättling till Guy Fawkes och hängiven sin förfaders uppdrag. Han dömdes till att brännas på bål. Den 5 november visades The Conspirator, konspiratören, upp på gatorna och brändes på ett historiskt bål: bunden, maskerad och utklädd till en avbildning som kunde hånas av det som fanns kvar av flottan. Konsekvensernas flammor smälte hans hud och svetsade masken till hans anlete. I fasansfulla plågor flödade hans minnen i en feberdröm: en sjuk faders plågsamma gnyenden, en runtstrykande mors bittra tårar och en bräcklig mormors vaggvisa – en undran om hur livet sett ut om historien utspelat sig på annat sätt. Med bitter skadeglädje levde The Conspirator länge nog för att elden skulle brinna genom hans rep. De som överlevde hans vrede säger att han svepte fram med kuslig, kunglig hållning. Åskådare flydde och hem brändes ner i The Conspirators sökande efter vatten. Än i dag är dessa gator bara rasmassor och aska. Nöjd med sitt verk och i syfte att en vacker dag slutföra Krutkonspirationen, flydde The Conspirator. Efter att ha hört talas om stora pengar och behov av hans hämndlystna förmågor, begav han sig till bayouen för att fortsätta sitt livslånga korståg.