Hunt: Showdown - The Shadow Under the Cowl
Detta DLC innehåller en legendarisk jägare, två legendariska vapen och ett legendariskt redskap: - The Cowl (jägare) - Rib Buster (Springfield M1892 Krag-bajonett) - Eye Taker (jaktbåge) - Swarm Cutter (kastknivar). The Cowl, eller svepningen, är den valda täckmanteln för en man som visste hur snabbt ordning kunde urarta i kaos med bara ett enda hugg. En gång i tiden kallades han för Horatio, och som barn förvirrade han feromonerna i en myrkoloni för att se dem marschera i en spiral, ända fram till döden. Eller så satt han med handen utsträckt och en lampa tänd, i väntan på att insekter skulle landa på hans hand. Han la dem i burkar, studerade dem och anförtrodde sig till dem, för han hade ingen annan. Horatio insåg att hans insekter påminde mer om mänskligheten än andra ville tro. Han lade märke till att vi båda delar upp oss i grupper, med ledare och gemensamma mål, ibland för att bli bättre, ibland inte. Precis som sin pappa gick Horatio på en befälsakademi, där han omgavs av hierarkier och blev allt mer besatt av att lösa upp dem. Kupans drottning är värd tusentals arbetares liv. Horatios filosofi gick inte obemärkt förbi, och till slut blev han uppsagd utan vitsord. Men trots att Horatio inte hade något, var det bara hans insekter han tyckte synd om – de var så beroende av varandra att de blev sårbara när de var ensamma. Så han utvecklade de kunskaper han hade och tjänade sitt levebröd genom att hugga sitt blad på just rätt ställe för att skapa störst förödelse. Hans arbete tog honom till bayouen: ytterligare en mal, ytterligare en låga. Horatio fann andra som honom, knäckta av korruption. Under sin första jakt hamnade han öga mot öga – eller öga mot frånvarande öga – med The Assassin, som skar upp hans bröst med ett enda slag. Han lämnades att dö och skalbaggarna började att täcka honom. Men han fick en uppenbarelse: svärmen av varelser som svepte in honom kanske inte hade någon ledare, men de drevs av en basal instinkt mot ett högre syfte. Det var ur denna svåra situation som The Cowl reste sig och svor att nå sin högsta potential.