Hunt: Showdown - The Prescient Night
Detta DLC innehåller en legendarisk jägare och tre legendariska vapen: - The Prescient (en jägare) - The Forewarning (ett vapen) - Moon Bleached (ett vapen) - The Blindside (ett vapen) Ira Ozols blundade aldrig för orättvisorna i sitt liv, men hon talar inte längre talar om varför. Vad som än hände drevs hon att hitta ordning och ett sätt att jämna ut oddsen. Kaninhålet hon följde ledde djupare och djupare in i den mörka sekten AHA, som försökte hålla världens obehagliga sanningar dolda. Hon gjorde sig ett namn där och fick i uppdrag att hämta hem Isaac Powell, en av deras söner som lämnat sekten. Powell, nu känd som The Night Seer, imponerade på Ozols med sin vision om en värld som vänts uppochner. Hon blev avundsjuk på hans insikter och kom på ett sätt för att uppnå den rättvisa hon längtade efter – ett sätt att balansera det rättmätiga i handlingar med deras tidigare och kommande konsekvenser. Ozols vann Night Seers förtroende, och han anförtrodde henne den ritual han hade åtagit sig. När hon upprepade den kände hon krafterna strömma genom henne. Hon blev blind för nuet, men fick en kraftfull och kuslig känsla av vad som komma skall. När Ozols såg Night Seers väg, tydligare än han själv någonsin hade lyckats, blev hon chockad. Hon rev sönder sin vita dräkt och färgade den svart. De mäktiga symbolerna som hon en gång hade dränkt i blod, blekte hon nu med ljuset från den korrupta månen, vilket stärkte hennes förmåga med den mörka synen. Hon band resterna runt sitt vapen, som en påminnelse om att stanna på den rätta vägen. Ozols förlitar sig på sin enastående uppmärksamhetsförmåga, mörkersynen och sin kusliga förmåga att förutse händelser för att jaga Night of the Hunter och alla som hjälper dem. Samtidigt känner Night Seer att det finns en större makt än han själv, och vet att hans profetia inte kommer att uppfyllas om en annan har bevittnat den. Nu är de fast i en mörk duell, där var och en rör sig två steg före den andra.