Hunt: Showdown - The Arcane Archaeologist
Arcane Archaeologist innehåller en legendarisk jägare och ett nytt legendariskt vapen: - Archaeologist (jägare) - Mesa Updraught (vapen) Elise Austin gjorde sig ett namn på att studera och skydda Hopi-folkets arkeologiska fotspår. Detta ledde henne till legenden om Palatkwapis förstörelse och hon blev så besatt av denna myt att den skadade det rykte hon arbetat så hårt för att bygga upp. Medan hon strövade omkring i öknen fick hon en uppenbarelse om två barn som föll ner i ett svart vatten. Hon insåg vikten i det hon sett, och som så många andra före henne följde hon uppenbarelsen till sumpmarken. Med sig på sina ökenvandringar hade Arkeologen denna Vetterli 71 Deadeye, oftast på en högplatå, där hon sökte efter och eliminerade fiender på slätten.