Hunt: Showdown - Northern Justice
Detta DLC innehåller en legendarisk jägare, två legendariska vapen och en legendarisk förbrukningsartikel: - Mountie (jägare) - Tarnished Record (Winfield M1876 Centennial) - Crimson Fist (Scottfield Model 3 Brawler) - Royal Standard (ammolåda) Hos den nordvästra, hästburna polisen hade sergeant Jeffrey Forsyth rykte om sig att vara en strikt upprätthållare av lagen. En stormig natt hörde han en halvgalen pälsjägare yra om banditer som skövlade lokala läger i regionen. Han fick order om att vänta på resten av sin enhet, men något i hans bakhuvud viskade att Forsyth inte hade råd att vänta. Han red iväg, ensam och tvärtemot sina order. Efter en lång natts ridtur hittade han ett spår av blod som ledde till en hemsk syn. Runt ett altare av lik stod tre fasansfulla figurer och kallade på något de kallade för The Sculptor, skulptören. Han öppnade eld utan att tveka och tog sikte med geväret samtidigt som han höll tillbaka både avsky och skräck. När hans trupp fann Forsyth stod han ensam på knä mitt i blodbadet, lamslagen och skakande. I brist på en förklaring satte hans kamrater honom i kedjor, för hans och deras säkerhets skull. Några dagar senare kom en främling till hans cell. ”Berätta om allt du såg. Berätta som om ditt liv hängde på det.” Trots att han aldrig hade träffat mannen tidigare, var rösten bekant från viskningarna i hans huvud några kvällar innan. Forsyth återfick förståendet och lydde, utan att utelämna något. Den natten väcktes Forsyth av skottlossning och klirrandet av nycklar. ”Följ med, om du inte vill bli hängd,” sa främlingen. Jeffrey tvekade inte en sekund. När de stannade för att göra läger presenterade sig John Victor med namn och högg utan förvarning Forsyth med en stor nål. Forsyth överväldigades av injektionen och kunde bara lyssna medan John Victor berättade om det hemliga krig han hade värvats till. Med vetskapen att han aldrig skulle kunna återvända till sitt gamla liv, gick Forsyth med på att gå med i Hunt, jakten. Det här var hans nya rättvisa, hans nya syfte och motivation.