Hunt: Showdown - Meridian Turncoat
Detta DLC innehåller en legendarisk jägare, två legendariska vapen och en legendarisk ammunitionslåda. - The Turncoat (en jägare) - Dolch 96 pair Crossfire & Ambush (två vapen) - Red Cask (ammunitionslåda) Solen går långsamt ner i väst, målar himlen röd och drar ut skuggorna långt. Där landet urholkas och torkar, där undervegetationen förvandlas till buskar och damm, väntar resterna av blodsutgjutelse. I öst finns de som är krossade av kriget och industrins motorer, förvandlade till något som inte riktigt liknar de människor de en gång var. Bristfälliga mekanismer som fortfarande rullar utan syfte och arbetar ihjäl sig med överflödiga uppgifter. Turncoat var ett sådant verktyg för industrin och kriget. När Wim Jansen väl bröt sig in fick han ett nytt syfte: vapen att döda med och ett regemente att dö för. Alla sändes västerut för att torka ut landet. Men blodsutgjutelsen stannade i Red Cask Gulch. Som den enda överlevande i ett bakhåll som tog livet av hans män, räddades Jansen av en översvämning som sköljde blodet nedströms och renade bukten från slakten. Efter att ha rest sig ur leran två dagar senare med bara Dolch-paret Crossfire och Ambush, en ammunitionslåda döpt efter Gulch och sina fallna vänner, gav sig Jansen iväg över slätten för att hämnas – endast för att upptäcka att han blivit kallad kappvändare och förrädare i sin frånvaro. Efter att han hämnats fastnade namnet och han gav sig av i jakt på mer våld.