Hunt: Showdown – Frau Perchta
Detta DLC innehåller en legendarisk jägare med två varianter, två legendariska vapen och en legendarisk förbrukningsvara: - Perchta: Dawn/Perchta: - Dusk (en jägare) - Midwinter Tusk (ett vapen) - Unkempt (ett vapen) - The Avalanche (en förbrukningsvara) Både folktro och grymma sagor berättar om räkenskapens dag mitt i vintern; om goda gärningar som belönas och hur den som varit elak straffas. Värst i denna panteon av rättviseskipare är varelsen känd som Frau Perchta, som inte blivit ett dugg snällare med åren. Det är en best av päls och betar, huggtänder och fasa, och den antar en kvinnas skepnad för att riva upp magar och slita ut innanmätet. Men den förändras från gryning till skymning. Varstans i världen – i bortglömda dalar och på de kallaste bergstopparna – finns de som står emot fördärvet. De som är gjorda av det rätta virket. Louisiana nåddes av berättelsen om en sådan individ – en som gått vilse i den blodiga snön och klätt sig i Frau Perchtas mantel för att förkroppsliga sagan som skrämt så många barn. Hon var dotter till en bonde uppe i bergen, men allt som återstod av det livet var några suddiga minnen om hur hon tog ut boskapen på bete. Om en far som återvände hem mitt i vintern, om hur silvermyntet han lovat henne för gott beteende slösats bort på puben, om hur han höjde sin hand mot den protesterande modern. Som den handen höjdes. När solen gick upp fanns där ett lik med magen uppskuren och vilda djur som glupskt slukade i sig av innanmätet. Perchta kallades till Louisiana, men bara tystnaden svarade. De som sade sig ha sett henne blev häcklade. De som trodde på dem gjordes till åtlöje inför hela staden. Men när vintern var som kallast och solen gick upp över träsket fann man girlanger av inälvor upphängda i träden. De elaka fick vad de förtjänade varje skymning. En gammal berättelse fick nya kapitel, och jakten blev bara vildare för var dag som gick.