Hunt: Showdown - Bark, Bone, and Blood
Detta DLC innehåller en legendarisk jägare, två legendariska vapen och ett legendariskt redskap: - Iron Bark (jägare) - Bonecutter (Caldwell Rival 78) - Hunter’s Guide (LeMat-revolver) - Traitor’s Tooth (knogjärnskniv). Den kröp genom snö och maskar. Den halkade på blod och is. Det var dess första vinter och första minne, som slutade med den varma, vilda andedräkten hos en ung, hungrig varg. Men vargen förbarmade sig över den snåla måltiden och tog den med sig hem för att uppfostra. Valparna delade ivrigt sin värme och de äldre generöst sin mat. Gammal som ung försökte och misslyckades med att lära barnet att jaga, men det växte sig ändock starkt under sina barnaår. En natt försvann vargabarnet, vilket oroade flocken i fyra dagar. På den femte dagen återvände barnet till lyan, släpande på kropparna från ett dussintal giriga trädhuggare, en efter en. Det fyllde flockens magar och höjde deras humör i veckor, men respekten det gav varade i mindre än en säsong. De äldre vargarna dog och de unga valparna tvingades hitta egna revir och bilda egna flockar. Trots att det ännu inte nått sina ungdomsår var barnet därför återigen föräldralöst. Byborna begav sig ut för att hämta vargabarnets huvud, med kulor och eld som härjade genom skogen. De jagade barnet långt, långt hemifrån under loppet av många säsonger – säsonger av rädsla som berövade vargabarnets ben på sitt kött. Desperat och vilt slet det sönder strupen hos den första varelse det hittade, och åt utsvultet. Dess sinnen återvände långsamt och hälsade det välkommet med en välbekant doft: det här var en av dess vargabröder. Ett ylande ljöd genom vinden – en varning om en jakt. Med styrkan från den ansenliga måltiden sprang vargmannen snabbt. Svag i hjärtat, men stark i köttet drog sig vargmannen tillbaka till bergen, fortfarande jagad från alla håll av sin gamla, obevekliga familj. På krönet av den högsta bergstoppen fanns det inte längre någonstans att fly. Vargmannen kunde dö här, tyngd av skuldkänslorna från sitt svek, eller frigöra sig själv från skammen med tand och blod. Och det var så Iron Bark begav sig ned från bergstoppen, med full mage och hud värmd av pälsar det inte hade vid bestigningen.