Med fyra mål att ta ut levererar uppdraget 'Freedom Fighters' ett intensivt infiltrationsuppdrag som tvingar spelarna att utveckla beprövade taktiker. Området är extremt fientligt, med en nybyggd inhägnad och patruller dygnet runt. En tidigare fridfull gård har omvandlats till en militär träningsanläggning och operationsbas. Denna new-age-grupp av gerillakämpar, som leds av ett av dina mål, Sean Rose, kombinerar hackare och vapenexperter från hela världen. Tre andra prominenta mål måste också elimineras - Maya Parvati, Penelope Graves och Ezra Berg är alla framstående milismedlemmar med sina egna specialiteter. För de dödligaste spelarna finns det flera Opportunities, vapen och föremål att upptäcka. Colorado väntar dig med hög beredskap och flera motståndare att övervinna.