Graveyard Keeper: Last Journey Edition
Graveyard Keeper är årets mest felaktiga simuleringsstrategispel på en medeltidskyrkogård. Bygg och hantera din egen kyrkogård och hitta genvägar för att skära ned på kostnaderna, expandera till underhållning med häxjaktfestivaler och skräm byborna i närheten från att gå i kyrkan. Det här är ett kapitalistiskt spel där du gör allt som krävs för att skapa en blomstrande affärsverksamhet. Ställs inför moraliska dilemman. Vill du verkligen spendera dina pengar på riktigt goda varmkorvar för festivalen när du har så mycket resurser till ditt förfogande? Samla på värdefulla resurser och skapa nya objekt. Expandera din kyrkogård till en blomstrande affärsverksamhet, samla på värdefulla resurser som är utspridda i områden runt omkring dig och utforska vad landet har att erbjuda. Skapa affärsallianser. Dessa döda kroppar behöver väl inte allt blod eller? Varför inte sälja det till någon som verkligen behöver det. Samma gäller för kroppsdelar. Det handlar om att vara effektiv med återvinningen! Utforska mystiska fängelsehålor. Det skulle inte vara ett medeltidsspel utan dem. Åk på en resa in i det okända och hitta nya användbara ingredienser som kanske kan förgifta byborna i närheten. Kapitalism.