Golden Guns-vapenpaket
Golden Guns är tillgängliga i Red Dead Redemptions enspelarläge och ger spelaren mer fame (ryktbarhet) för allt som dödas med dessa vapen. Ju mer fame du får, desto mer uppdrag blir tillgängliga i spelet. Det innebär fler möjligheter att duellera, rädda kidnappade invånare och dessutom blir det billigare att muta lagens väktare.