Deadcore
DeadCore ett FPS-plattformsspel som kombinerar utforskande, löpning och pussel. Efter den framgångsrika lanseringen till PC 2014 kommer nu DeadCore till Xbox One! Efter att ha fallit handlöst genom kraftfulla magnetiska stormar vaknar du upp i en öde värld. Du minns ingenting, men börjar utforska din omgivning som omgivs av ett stort tomrum efterhand som kryptiska meddelanden dyker upp runt dig. Plötsligt ser du ett torn i den tjocka dimman. Du förstår snart att, för att hitta de svar du letar efter, måste du klättra hela vägen till toppen. Utrustad med en ""SwitchGun"", ett speciellt vapen som gör att du kan starta och stänga av tornets element, ger du dig av på en farlig resa full med fällor, avancerade mekanismer, djupa raviner och dödliga fiender. Det är en resa som slutligen kommer gör att du kan lösa mysteriet som omsluter denna underliga och abstrakta värld... DeadCore handlar till största del om att springa snabbt: varje nivå har minst 2 huvudvägar att gå plus flera hemliga stigar som du måste hitta för komma fram fortare. Spelet har även ett speciellt Speedrun-läge med egna kartor som du kan låsa upp genom att hitta ""Sparks"" som gömmer sig på de olika nivåerna. Efterhand som du klarar av nivåerna kommer du att hitta power-ups som ger dig nya förmågor och gör att du kan nå nya områden. Det finns även en rad samlingsföremål som låser upp nytt innehåll, som till exempel ljudloggar, nya kartor eller musikspår och mycket annat! Kan du lösa mysterierna som döljer sig i denna dimmiga värld? Huvudfunktioner Utforska en mystisk värld, uppbyggd av enorma och svindlande nivåer med en labyrint av hemliga stigar att upptäcka. Lås upp nya krafter och uppgradera dem för att få tillgång till nya områden i tornet. Lär dig om tornets hemligheter genom att samla minnesfragment från tidigare invånare samtidigt som du får nya nivåer och musikspår till Speedrun-läget. Utmana dina vänner i Speedrun-läget för att se vem som kan ta förstaplatsen på våra topplistor, där varje hundradels sekund räknas!