Dead by Daylight: Portrait of a Murder-kapitlet Windows
Portrait of a Murder är ett nytt kapitel till Dead by Daylight som innehåller en ny mördare – The Artist – och en ny överlevare, Jonah Vasquez. Den nya världen Forsaken Boneyard släpps för alla spelare. Om du köper det här tillägget får du ett exklusivt kosmetiskt föremål till Jonah: Crimson Shirt. Den nya mördaren är The Artist. Carmina Moras surrealistiska målningar var både häpnadsväckande och kontroversiella. Efter att ha blivit brutalt sargad togs The Artist av Varelsen och förvandlades till en grotesk varelse ute efter hämnd som lämnade ett spår av kadaver efter sig. Skriken fyller Forsaken Boneyard, en surrealistisk mardröm från hennes mörka fantasi. Den nya överlevaren är Jonah Vasquez. Den erfarna kodknäckaren kunde dechiffrera ekvationer och upptäcka deras hemligheter i sömnen. Nu ser han den obehagliga sanningen bakom varje hörn, en formel som pekar på en skrämmande och obegriplig sanning – men Vasquez vet att samarbete är lösningen.