Dead by Daylight: End Transmission-kapitlet Windows
Det som en gång hjälpte oss att överleva blev roten till vår förintelse. End Transmission-kapitlet i Dead By Daylight innehåller en ny mördare – The Singularity – och den nya överlevaren Gabriel Soma. Den nya kartan Toba Landing är tillgänglig för alla spelare. Vid köp av tillägget låser du upp 2 exklusiva kosmetiska föremål: Curved Scythe till The Singularity och Illuminated Shirt till Gabriel. Mördaren är The Singularity, som är makalöst intelligent och helt utan moral – samt en potentiell utrotare av hela mänskligheten. Dead by Daylight: End Transmission innehåller även en ny överlevare – Gabriel Soma. Den spänstiga Gabriel skapades från konstruerat dna av företaget Huxlee och var den enda som överlevde efter att The Singularity vände mänskligheten ryggen och slaktade hela hans besättning.