Antika Egypten, en tid av majestätisk storhet och intriger, håller på att försvinna i en brutal maktkamp. Avslöja mörka hemligheter och bortglömda myter när du går tillbaka till det grundläggande ögonblicket: ursprunget för assassinernas brödraskap. Upptäck hemligheterna bakom bygget av de första pyramiderna och vilka mysterier som finns däri.