Alan Wake 2
Förbeställningsinnehåll: - Skin till dekorerad revolver till Alan - Överlevnadsresurspaket till Saga* En serie rituella mord hotar Bright Falls, en småstad omgiven av Pacific Northwests vildmark. Saga Anderson, en skicklig FBI-agent som sägs kunna lösa omöjliga fall kommer för att undersöka morden. Andersons fall utvecklar sig till en mardröm när hon upptäcker sidor från en skräckhistoria som bli till sanning omkring henne. Alan Wake, en förlorad författare fast i en mardröm i en annan värld skriver an mörk historia i ett försök att forma verkligheten runt sig själv och fly från sitt fängelse. Då en mörk kraft jagar honom försöker Wake behålla förståndet och vinna över djävulens spel, som han själv skapat. Anderson och Wake är två hjältar på två desperata resor i två separata verkligheter, sammankopplade på ett sätt som ingen av dem kan förstå. De speglar varandra, agerar lika dant och påverkar världarna omkring dem. Drivet av skräckhistorien invaderar det övernaturliga mörkret Bright Falls och förför stadsborna och hotar Andersons och Wakes nära och kära. Ljus är deras vapen, och deras fristad, mot mörkret de står inför. Fast i en ondskefull skräckhistoria där de bara finns offer och monster, kan de ta sig ut och bli hjältarna de är tvungna att vara? Lös ett dödligt mysterium Det börjar som en mordfallsundersökning i en småstad utvecklar sig snabbt till en skräckhistoria. Avslöja källan till det övernaturliga mörkret i den här psykologiska skräckhistorien med intensiv spänning och oväntade vändningar. Spela som två karaktärer Upplev både Alan Wakes och Saga Andersons berättelser och se hur händelser utspelar sig från olika perspektiv. Växla mellan Andersons kamp på liv och död för att lösa fallet och Wakes desperata försök att skriva om sin verklighet för att fly från djup av Dark Place. Utforska två världar Upplev två vackra men skrämmande världar. Var och en med ett stort antal egna karaktärer och dödliga hot. Upptäck majestätiska landskap vid Cauldron Lake i Pacific Northwest och de idylliska städerna Bright Falls och Watery. Och som kontrast, försök att ta dig ut från den mardrömslika stadsbilden i Dark Place. Överlev i ljus Ta dig an kraftfulla övernaturliga fiender med begränsade resurser i desperata närstrider. Det krävs mer än en pistol för att överleva: ljuset är det ultimata vapnet i kampen mot mörkret och blir till din fristad när fiender hotar att överta dig. *Innehåller signalraket, förbandslåda, smärtstillande och en kaffemuggsamulett. Kaffemuggsamuletten räddar Saga från att dö av ett dödande slag. Amuletten går sönder permanent när den används. Föremål i överlevnadsresurspaketet blir upplåsta under det andra uppdraget.