Generation Zero - Story Bundle zawiera oba dodatki fabularne do gry Generation Zero — Alpine Unrest i FNIX Rising. Wraz z innymi ocalałymi walcz z nowymi rodzajami wrogów, odkrywaj nieznane schronienia i eksploruj złowieszcze, obco wyglądające budowle. ALPINE UNREST Minął miesiąc od wydarzeń przedstawionych w wątku głównym gry. Poszukiwania zawiodły Cię na Himfjäll, wsypę leżącą u wschodnich wybrzeży Östertörn. Ten niegdyś popularny region turystyczny, który słynął z urokliwych miasteczek, kawiarni, sklepów i stoków narciarskich, jest teraz zupełnie opuszczony. W ogromnym hotelu narciarskim Björntunet znajdziesz coś naprawdę niezwykłego — niewielką społeczność ocalałych, którzy zdołali przetrwać mimo panującego wokół chaosu. Ich sytuacja jest jednak nie do pozazdroszczenia. Wróg czai się na każdym kroku, praktycznie uniemożliwiając opuszczenie kryjówki. Obecność sprzymierzeńców poprawi nieco Twoją sytuację na Himfjäll, choć staniesz przed koniecznością zmierzenia się z nowymi wrogami — maszynami klasy Apokalipsa. Są one znacznie niebezpieczniejsze niż wcześniej spotykani przeciwnicy. Wydaje się, że maszyny te zaprojektowano specjalnie z myślą o polowaniu na ocalałych — bez trudu radzą sobie z wszelkimi przejawami oporu. Dysponują przerażającym arsenałem — od biochemicznych karabinów maszynowych po miotacze ognia. Co gorsza, rozpoczęły marsz na kontynentalne obszary Östertörn, więc nawet tam nie jest już bezpiecznie. Jedyna nadzieja na pokonanie wrogów leży w nowych karabinach maszynowych, które odnajdziesz podczas wędrówki. FNIX RISING Rok 1989 dobiega końca, a walka o przetrwanie nadal trwa. Rozwiewają się nadzieje na odnalezienie ocalałych. Jednak Ty, wraz z przyjaciółmi, nadal unikacie inwazji maszyn i przeszukujecie porzucone budynki w nadziei na odnalezienie broni i wyposażenia. Wyprawy zwiadowcze, na które wyruszasz solo lub z przyjaciółmi, zaowocowały nieoczkiwanymi odkryciami — u południowych wybrzeży Östertörn zaczęły pojawiać się budowle, które wydają się być dziełem maszyn FNIX. Szczęśliwie, u południowych wybrzeży, na archipelagu i obszarach rolniczych można także spotkać niedobitki ludzkości, które dzielnie stawiają opór najeźdźcom. Nie wiadomo, co planują maszyny, lecz z pewnością nic dobrego. Do walki przystąpiły także kombajny klasy Apokalipsa, które sieją zniszczenie przy użyciu aerozoli biologicznych i radioaktywnych rakiet. Niełatwo będzie przetrwać, ale z pomocą kija brännbollowego lub młota poradzisz sobie w każdej sytuacji, nawet gdy skończy się amunicja.