Oto kontynuacja sagi Sonic 4 - Sonic i Tails łączą swe siły w nowym trybie współpracy!Po zakończeniu Episode I, Metal Sonic powraca i zawiązuje sojusz z doktorem Eggmanem! Aby zmierzyć się z tym nowym zagrożeniem, Sonic musi wezwać starego przyjaciela, który pomoże mu w załatwieniu sprawy. Wraz z Tailsem wykorzystujcie nowe kombinacje ruchów i pokonajcie cztery nowe etapy. Musicie pokrzyżować ich złowrogie plany!Graj w pojedynkę lub ze znajomym lokalnie (i przez sieć) - oto ewolucja trybu współpracy z Sonic 2! Uwolnij potężne wspólne ataki Sonica i Tailsa, by walczyć ze zjednoczonymi siłami Metal Sonica i doktora Eggmana.Episode II to zupełnie nowy silnik gry - ulepszona fizyka i oryginalny styl graficzny, a także cztery unikatowe etapy i nowy etap specjalny.PREMIA! Posiadacze Episodes I i II zyskują dostęp do Episode Metal, w którym znajdują się unikatowe etapy i grywalny Metal Sonic.