The Red Exile - Survival Horror
De jacht is geopend terwijl je probeert een verbanningsritueel uit te voeren op een maniakale achtervolger voordat hij je vindt en vermoordt! Survival-horror in eerstepersoonsperspectief krijgt een roguelike draai in The Red Exile, waarbij het spel elke keer dat je speelt willekeurig wordt verdeeld over een procedureel gegenereerde kaart om je scherp te houden, terwijl elementen van handgemaakte puzzels en levelontwerp erin worden ondergebracht. Je moet een verbanningsritueel uitvoeren om dit rijk van je maniakale achtervolger te verlossen voordat hij je kan doden. Wees je achtervolger te slim af, ontwijk hem en vecht hem van je af terwijl je items zoekt om nieuwe kamers te ontgrendelen en het ritueel te voltooien. Maar wees voorzichtig, de AI-achtervolger leert van de acties die je onderneemt en wordt geleidelijk aan sterker! Verzamel extra's om nieuwe vaardigheden te ontgrendelen en de overhand te krijgen. Kun jij je aan dit dodelijke kat-en-muisspel aanpassen en het overleven?