Space Chef
Dit avontuur is een ware driegangenmaaltijd. Het is een combinatie van restaurantmanagement, RPG met lichte survivalelementen en levenssimulatie – gesitueerd in het maffe universum van de Paardenkopnevel. Als sterrenkok in spe is het aan jou om de beste ingrediënten van buitenaardse planeten te scoren, waarmee je verrukkelijke maaltijden bereidt en die vervolgens serveert aan je klanten vanuit je volledig aanpasbare ruimteschip. Verken buitenaardse werelden Het stikt in het universum van de ingrediënten... maar die kunnen jou ook opeten! Verken afgelegen planeten, verlaten ruimtestations en je eigen kelder in je zoektocht naar planten, beesten en andere eetbare hapjes. Onderweg kom je in aanraking met ruimtepiraten, oude ruïnes en een verdacht groot aantal restaurants die onlangs de deuren hebben gesloten. Speur naar zeldzame grondstoffen (en willekeurige troep) waarmee je je uitrusting, keukenapparatuur en ruimteschip kunt verbeteren. Bereid ware sterrenmaaltijden Zodra je koelkast goed gevuld is met ingrediënten die (hopelijk) niet meer bewegen, is het tijd om het bordje op 'Geopend' te draaien en maaltijden te gaan serveren. Maak ruim 140 verschillende gerechten die variëren van eenvoudige Beefle-spiezen tot de legendarisch ingewikkelde Octoegg-verrassing. Blaas je klanten omver met verrukkelijk voedsel en een snelle service om de Astronomical Culinary Excellence Stars te verdienen waarmee je uitgroeit tot dé sterrenkok van het universum. Naarmate je naam maakt voor jezelf, stromen de klanten toe! Blijf flexibel door je bezorgservice aan te houden of open een restaurant waar klanten kunnen zitten. En als het avontuur roept, staat het je vrij om de keuken dicht te gooien. Zorg voor een sterrensfeer Je ruimteschip mag dan niet moeders mooiste zijn, je kunt er wel op bouwen. Zet het interieur naar je hand met vrij verplaatsbare decoraties en een uitgebreid kleurensysteem om het restaurant van je dromen te creëren. Voeg nieuwe verdiepingen toe, maak themagebieden en richt ze in met de meubels en rekwisieten die je tijdens je reizen hebt opgeduikeld! Bedien de nevel De bewoners van de Paardenkopnevel zijn meer dan een stelletje veelvraten (althans het merendeel). Maak kennis met schroothandelaar Zoe, de van zijn voetstuk gevallen ruimtebikkel Jack Bronzon, de absoluut niet buitenaardse barman Zlurka en vele andere kleurrijke personages tijdens je missie om een echte sterrenkok te worden. Unieke recepten, zijmissies en misschien zelfs wel de ware wachten op je als je je trouwe klanten tevreden weet te houden. Samen met je nieuwe vrienden ontdek je de waarheid over je vermiste oma en bind je de strijd aan met Galactic Burger, de burgergigant die jou weg wil concurreren.