Psyvariar 3
HET VERHAAL VAN PSYVARIAR 3 Psyvariar 3 speelt zich af vele jaren na de gebeurtenissen van Psyvariar 2. Na de val van ETA besluit een factie Psyvariars dat de aarde te waardevol is om de rug toe te keren. Ze besluiten haar opnieuw te koloniseren. De GUIS herrijzen om hun oorspronkelijke missie te hervatten. Tientallen jaren verstrijken. De aardse kolonie bloeit. Maar dan volgt er een signaal. Buitenaards. Als er gluondeeltjes worden gedetecteerd, verspreidt de angst zich als een lopend vuur. De hemel verduistert – een even bekende als vreselijke aanblik. Opnieuw is de aarde het doelwit. Een nieuwe generatie Psyvariars moet opstaan om de mensheid te redden. CONTENT EN KENMERKEN - Zeven speelbare personages met unieke schottypen, buzz- en bommechanismen en scoresystemen - Gastpersonage: speel als de van de gelijknamige serie bekende Cotton, met haar eigen schip en vaardigheden - Het buzz-systeem is nog verder verfijnd en beloont het langs kogels scheren met scoreboosts en schildcombo's - Het kenmerkende rolmechanisme is aangepast aan moderne controllers zonder dat dit ten koste gaat van de originele, arcade-achtige bewegingen, die extra voordeel en vloeiende verplaatsing mogelijk maken - Het neutrino- en schildsysteem geeft toegang tot schilden, snelheidsboosts en verbeterde wapens door te 'buzzen' en schieten - Strategische bomvarianten, onder meer voor de korte en lange afstand, leveren verschillende effecten op – afhankelijk van het gebruikte personage - Meerdere speltypen: Arcade, Arrange, Mission (49 korte uitdagingen), Caravan, Endless en Practice - Dynamische moeilijkheid: ontgrendel moeilijkere routes en exclusieve baasgevechten op basis van je prestaties - Zeven unieke gebieden en bazen met gevarieerde aanvalspatronen die worden bepaald door het moeilijkheidsniveau - Een intensiteit die de geest van de speelhal ademt, met actie die zich het best laat omschrijven als 'wie niet waagt, wie niet wint' - Een neo-retro 3D-vormgeving die is geïnspireerd door eerdere Psyvariar-games MEER OVER PSYVARIAR Het originele Psyvariar: Medium Unit zag in 2000 het levenslicht in Japanse speelhallen. In de daaropvolgende jaren wist de Psyvariar-serie de harten van liefhebbers van shoot-em-ups te veroveren. Psyvariar 3 is het langverwachte vervolg op de veelgeprezen verticale SHMUP-reeks. Psyvariar 3 is door liefhebbers van het genre ontwikkeld met grote eerbied voor de franchise. De game komt voort uit een samenwerking tussen Banana Bytes (Sophstar), Red Art Games en Red Art Studios, met goedkeuring van IP-eigenaar SUCCESS. De game borduurt voort op het unieke 'buzz'-mechanisme en introduceert nieuwe personages, verbeterde besturing en diverse speltypen. Dit derde deel blijft met zijn zeven unieke piloten – elk met hun eigen vaardigheden en scoresystemen – trouw aan zijn arcaderoots, maar biedt tevens meer herspeelbaarheid en toegankelijkheid voor moderne spelers.