NORCO
NORCO is een 'southern gothic' point-&-click-avontuur waarin het verhaal centraal staat. De game speelt zich af in de zinkende buitenwijken en groene, industriële moerassen van een bevreemdende versie van Zuid-Louisiana. In de nasleep van de dood van je moeder verdwijnt Blake, je broer. Om hem te vinden, moet je een voortvluchtige bewakingsandroïde volgen door de raffinaderijen, winkelstraten en afwateringskanalen van de buitenwijken van New Orleans. Ga volledig op in een surreële en bevreemdende versie van Zuid-Louisiana De schilderachtige en filmische pixelart van NORCO voert je mee naar een sf-wereld vol verdwijnende moerassen, doolhofachtige olieraffinaderijen en andere landschappen die zijn geïnspireerd door het stadje Norco en andere delen van de agglomeratie van New Orleans. Geniet van de fieldrecordings en het audiodesign van fmAura en de vette, post-industrial elektronische soundtrack van Gewgawly I. Ontrafel een mysterie in een wereld die wordt achtervolgd door het verleden en bedreigd door de toekomst Wat begint als een eenvoudige zoektocht naar je broer loopt algauw uit in een mysterie dat meerdere generaties omspant. De grenzen tussen redding, geheugen, technologie en natuur vloeien samen in een meeslepend verhaal dat je aan het denken zet. Geïnspireerd door Southern-literatuur, pulpfictie en point-&-click-avonturen van vroeger en nu. Ga op verkenning met scherp getekende personages met unieke karakters, uitgebreide achtergrondverhalen en complexe motieven In deze verdwijnende en onzekere wereld krijg je hulp van een chaotische bayoupiraat, een privédetective, een ontsnapte bewakingsandroïde en je knuffelaap. Los puzzels op, vecht je een weg langs beveiligers en dring binnen bij een influencersekte die zich heeft verschanst in een leegstaand warenhuis aan de rand van New Orleans.