Ga op een episch Sci-Fi actie-avontuur! Snelle gevechten en uitgestrekte verkenningstochten wachten op je, geïnspireerd door allerlei Metroidvania-klassiekers! Privé-onderzoeker M.C. Fox jaagt op onverkende planeten op een gevaarlijke criminele organisatie genaamd The Ascended, die de geesten van wilskrachtige individuen in het universum afneemt. Bij een confrontatie tussen de leider van de organisatie en M.C. werd de geest van zijn dochter meegenomen en raakte M.C. zwaargewond, waardoor hij niet meer kon lopen. Nu heeft hij nog maar één keuze: De leiders van The Ascended opsporen met behulp van zijn trouwe bemanning en een robotlichaam genaamd MAG: De Mind-Action-Gear! Belangrijkste kenmerken: - Klassieke 2D-actie met een moderne twist. Soepele, snelle actie met prachtige handgetekende 16-bit-pixelgraphics, gecombineerd met sfeervolle muziek en intense geluidseffecten. - Verken mysterieuze planeten: reis naar 4 verschillende, unieke planeten, ontrafel hun geheimen en vecht tegen de gevaren die je er tegenkomt. Vergeet niet om af en toe even rust te nemen en met de bemanning van je schip te praten. - Upgrade je MAG: koop en vind verschillende modificaties, wapens en krachten die de je MAG meer mogelijkheden in gevechten geven. Veel ervan zijn optioneel en goed verborgen! - Duik in de wereld van MindSeize: volg het door een professionele scriptschrijver geschreven verhaal, ontmoet allerlei unieke personages en lees het uitgebreide logboek over de planeten en hun fauna.