Haimrik
Kruip in de huid van Haimrik, een jonge schrijver die probeert rond te komen in een middeleeuwse stad boordevol krijgers, tovenaars, draken en op draken vliegende tovenaar-krijgers. Maar één boek verandert zijn hele leven. Met behulp van Masamba, een hongerige leeuwin die hem beschermt terwijl ze hem constant probeert op te eten, gaat hij op avontuur om het op te nemen tegen de boosaardige koning en zijn superieure generaals, de Word Warriors. Gelukkig beschikt Haimrik over de Power of the Words! Dit zijn de stenen in het pad dat Haimrik bewandelt, en hij brengt ze tot leven terwijl hij wel of niet vrijwillig op elke steen stapt. Haimrik moet de juiste woorden activeren om de diverse vijanden te verslaan die hem uitdagen in talloze Word Worlds, terwijl er tijdens het spel continu nieuwe puzzels verschijnen. Haimrik zal ongetwijfeld vele afschuwelijke doden sterven terwijl hij poelen met rood bloed achterlaat, die in sterk contrast staan met de verder monochromatische wereld.