Alveole is een minimalistische puzzel waarbij de speler moet begrijpen hoe hij moet rennen en waarom hij het doet. Alveole is een kort experimenteel project dat de mogelijkheden verkent van de speler in een beperkte omgeving, waar er maar één spelmechanisme is, verheven tot het absolute.