Visage
BELANGRIJKE OPMERKING: het spel is gericht op het verkennen en langzaam opbouwen van spanning om een diepere, betekenisvollere ervaring te creëren. Het verhaal wordt onthuld door surreële beelden en subtiele omgevingsdetails. Wees je ervan bewust dat het een moeilijk en minder conventioneel spel is. Visage is een psychologisch horrorspel in firstperson Verken een mysterieus, steeds veranderend huis in een sfeervolle wereld met traag tempo die griezelig geruststellende en huiveringwekkend realistische omgevingen combineert en geniet van een werkelijk angstaanjagende ervaring. Omgeving Het spel is gesitueerd in een groot huis waarin verschrikkelijke dingen zijn gebeurd. Je loopt door de sombere gangen, verkent elke dode kamer en raakt verloren in eindeloze doolhoven, waarbij je hoofd wordt gevuld met herinneringen aan de dode gezinnen die ooit in het huis hebben gewoond. Deze naargeestige omgeving, waarin elk leven ontbreekt anders dan het jouwe, voert je naar plaatsen die je je niet voor wilt stellen. Verhaallijn Dit huis is bezoedeld door een verschrikkelijk verleden. Gezinnen zijn bruut vermoord door hun eigen gezinsleden, mensen werden gek, velen pleegden zelfmoord en vele andere afgrijselijke gebeurtenissen vonden plaats. Elke kamer heeft een verhaal dat op een onzichtbaar doek is geschilderd. Als speler herbeleef je delen van dit duistere verleden en elk fragment daarvan zal je rusteloos en angstig doen voelen. Je zult al snel wensen dat je je bij de doden kon voegen in hun leegte, maar de dood helpt je niet deze plaats te verlaten. Vlucht je ervan weg, or probeer je de waarheid achter de schaduwen te onthullen? Duistere entiteiten De gezinnen die zijn gestorven in het huis spoken rond en maken je ongerust. Ze volgen al je bewegingen, kijken vanuit elke hoek naar je, halen trucs uit met je geest en proberen je aan te vallen. Waarom kwellen ze je? Wat heb je gedaan? Dat moet je zelf ontdekken. Gameplay In Visage ben je weerloos; er zijn geen wapens die je kunnen redden van de vreselijke entiteiten die je stalken om de volgende hoek, de volgende deur of onder je voeten. Je kunt belangrijke elementen oppikken, interactie aangaan met de omgeving en zoeken naar dingen die je kunnen helpen om aan deze nachtmerrie te ontsnappen of je er dieper in kunnen trekken. Doodgaan is onderdeel van het spel. Je moet angst tegen elke prijs voorkomen, omdat duistere entiteiten ertoe worden aangetrokken. Door je geest zo gezond mogelijk te houden, voorkom je dat je je bij de doden voegt. Dat zal niet eenvoudig zijn en je moet manieren vinden om te voorkomen dat je gek wordt, bijvoorbeeld door in het licht te blijven.